Nieuwe cursus Contentstrategie en Social Media

Magazines ontkomen er niet meer aan om actief te zijn op online en social media. Maar hoe pak je dat goed aan?

Een magazine is allang geen papieren product meer. Ze zijn getransformeerd tot crossmediale mediamerken om mee te gaan met de lezer die steeds vaker (mobiel) online z’n informatie en verstrooiing zoekt.

De grootste verandering in het huidige medialandschap is dat de lezer steeds vaker verantwoordelijk is voor de distributie van content. Door likes, shares, comments en retweets ‘herpubliceren’ ze jouw content. SEO en Social Media zijn in toenemende belangrijk in het genereren van traffic naar de sites van magazine. Maar hoe zorg je nu dat content zo aantrekkelijk wordt dat mensen jouw content makkelijk vinden, er grif op klikken als ze het tegenkomen op Facebook of Twitter en het ook nog delen met anderen?

Niet alleen het medialandschap verandert, ook de lezers verwachten meer van hun mediamerken. Consumenten zijn kritisch, niet langer loyaal en vinden via online en social media steeds meer (gratis) alternatieven. De vanzelfsprekendheid dat een mediamerk met de juiste marketing vanzelf wel de juiste doelgroep trekt, is er niet langer. Consumenten verwachten meer: media moeten naadloos inspelen op specifieke interesses, een goede toonzetting, de juiste waarden.

Op 24 november organiseert Bladendokter weer een nieuwe cursus: Contentstrategie en Social Media voor Mediamensen.
Meer info vind je in de link hieronder.

Eventbrite - Contentstrategie en Social Media voor Mediamensen