Flow lanceert weekblad

Flow_weekly_coversFlow lanceert een nieuw product: Flow Weekly. Elke week koop je een minimagazine, met daarin een weekplanner, tips en inzichten, inspiratie, invulpagina’s en miniposters. En dat alles in een mooi schriftje. Donderdag 11 september ligt de eerste weekly in de tijdschriftenwinkels en supermarkten voor slechts € 0,99.

Flow Weekly is een een combinatie tussen een weekblad en een notitieschrift, speciaal gemaakt voor lezers die graag lijstjes maken, dagboeken bijhouden of op een andere manier schriftelijk hun gedachten ordenen. Daarom biedt Flow Weekly veel schrijfruimte, aangevuld met het goede van een tijdschrift. Lezers kunnen dus rekenen op het visueel sterke van Flow, met mooie illustraties, inzichten en praktische tips. Inhoudelijk richt elke editie zich op een ander thema. De eerste vier thema’s zijn: Waarom niets doen zo goed voor je is, Het mooie van kwetsbaarheid, Durf te vragen en Opruimen geeft rust (en niet opruimen soms ook).

Print lééft

“Flow Weekly is een mooi voorbeeld van hoe simpel print kan zijn,” aldus Irene Smit, samen met Astrid van der Hulst creative director van Flow. “Met ons blad en onze specials, die beide bomvol verschillende papiersoorten en papieren cadeaus zitten, hebben we bewezen dat print niet ten dode is opgeschreven, maar dat je er zelfs de wereld mee kunt veroveren.” Astrid van der Hulst: “Veel vrouwen maken dagelijks lijstjes, wij in ieder geval wel. Dat gevoel dat je hebt als je een nieuw leeg schriftje koopt, die lege pagina’s waarin ruimte is voor je gedachten, aantekeningen, dromen, wensen, lijstjes, plannen; dát wilden we in een nieuw jasje gieten. Mengen met elementen uit een tijdschrift. Zo is Flow Weekly ontstaan.”

Flow rukt op

Het tijdschrift Flow bestaat zes jaar en is vanaf dag één een succes. Sinds de introductie in 2008 heeft het blad een continue groei doorgemaakt, ondanks de dalende tijdschriftenmarkt in Nederland. Inmiddels verschijnt Flow Magazine acht keer per jaar en verschijnen er elk jaar vier extra dikke specials, een agenda en een scheurkalender. Ook in het buitenland groeit Flow. In Duitsland verschijnt Flow in licentie, in Japan is een boek gemaakt over Flow (Flow makes me happy) en de internationale Engelstalige editie ligt inmiddels in 20 landen in de winkel. Met de lancering van meerdere succesvolle apps (ruim 70.000 gebruikers) en een nieuw te lanceren website inclusief webshop (medio september), timmert Flow ook digitaal aan de weg. Fow_weekly