HEEFT PRINT TOEKOMST
Het is een veel gestelde vraag: heeft print nog een toekomst? Het antwoord is: ja en nee. Uitgevers zullen zich altijd af moeten vragen: waarom papier? Als daarop geen goed antwoord komt, zijn online en social media beter en goedkoper om een gewenste doelgroep te bereiken. Maar vergis je niet in de kracht van het ritueel.
Lees MeerDISTRIBUTED CONTENT
Social media platforms vragen uitgevers direct te publiceren in Instant Articles, Snapchat Discover, Twitter Moments, Apple New, Upday. Het voordeel voor de lezer is een optimale mobiele contentconsumptie. De platforms beloven uitgevers bereik en inkomsten, maar daarvoor geven ze wel een hoop weg.
Lees MeerDOELGROEP DENKEN 2.0
De ijkpersoon voldoet allang niet meer. Sinds consumenten ook producenten van media zijn geworden is doelgroep denken in deze tijd een stuk complexer. Alleen maar kijken naar demografische gegevens is überhaupt onhandig in deze tijd waarin het individualisme hoogtij viert.
Lees Meer