Nieuwe CEO voor Sanoma Media Netherlands

rob kolkman - sanoma nederland

Per 1 januari 2019 heeft Sanoma Media Netherlands een nieuwe CEO: Rob Kolkman. Hij is de opvolger van Marc Duijndam die in januari 2018 begon, maar sinds augustus zijn functie neerlegde. 

Rob Kolkman (45) werkt nu nog bij Reed Business Information (RBI), onderdeel van RELX Group, een wereldwijde leverancier van informatie en data-analyses. Rob heeft meerdere senior managementposities vervuld binnen RELX en is op dit moment Group Managing Director voor RBI. Daarvoor was hij CEO bij RBI in Nederland, waar hij eindverantwoordelijk was voor een groot aantal online dataoplossingen en publicaties, waaronder Elsevier Weekblad en Landleven. 

Continue ontwikkeling

Over Sanoma zegt Rob Kolkman het volgende: ‘’Sanoma heeft een prachtig portfolio waarmee 80% van de Nederlanders maandelijks wordt bereikt. De printmerken hebben een sterke en succesvolle ontwikkeling online gemaakt, zoals Libelle en vtwonen. Andere merken zijn volledig online georiënteerd, zoals NU.nl en Scoupy. De continue ontwikkeling van al deze merken, waarbij ieder merk zijn eigen kansen en uitdagingen kent, maakt dat Sanoma een organisatie is waar ik graag voor wil werken en die ik samen met de collega’s nog succesvoller maken.’’

Crossmediaal uitbouwen

Susan Duinhoven, President en CEO van Sanoma Corporation en tot 1 januari a.i., zegt over Rob Kolkman: ‘’Rob is een zeer ervaren en gewaardeerde topman met een indrukwekkende carrière in zowel Nederland als buitenland. Met zijn ervaring op de zakelijke data- en uitgeversmarkt zie ik in Rob de juiste persoon om leiding te geven aan het ervaren managementteam binnen Sanoma Media Netherlands. Samen zijn zij in staat om onze merken verder crossmediaal uit te bouwen en onze nieuws- en dataorganisatie verder te ontwikkelen waar kleinere acquisities ook een onderdeel van uit zullen maken.’’