Tegenwoordig kan geen mediamerk meer zonder een goede crossmediale contentstrategie. Het medialandschap is drastisch veranderd en de consument speelt een sleutelrol in de distributie en daarmee het succes van content. Hoe speel je daar als mediamerk op in?
Uitgevers en redacties hebben tegenwoordig een arsenaal aan kanalen tot hun beschikking. Een contentstrategie zorgt ervoor dat het werk van de redactie een betere crossmediale focus krijgt en dat al deze kanalen optimaal worden benut. Online en social media zijn in toenemende mate belangrijk voor het vinden en binden van de juiste doelgroep en het verkrijgen van meer traffic. Maar hoe zorg je nu dat content zo aantrekkelijk wordt dat mensen er op klikken?
Cursus: Contentstrategie en social media voor Media
Deze cursus richt zich speciaal op mediaprofessionals die werkzaam zijn bij uitgevers en redacties. In de cursus is er aandacht voor de mogelijkheden en kansen die een goede crossmediale contentstrategie bieden voor bestaande mediamerken. De nadruk op de cursus ligt op online uitgeven en social media. De volgende vragen worden in de cursus beantwoord:
– Hoe hebben online uitgeven en social media het medialandschap veranderd?
– Welke vormen van online uitgeven zijn er, wat werkt wel en niet?
– Hoe bedenk je een contentstrategie?
– Hoe kan een goede contentstrategie bijdragen aan het imago van jouw mediamerk?
– Waarom delen mensen content en hoe speel je daar als media op in?
– Welk social medium gebruik je voor welk doeleinde?
– Wat is community management en hoe werkt dat?
– En hoe kun je bijdrage aan de engagement van jouw mediamerk bij de doelgroep?
Het vervolg: Hoe krijg je meer traffic?
Goede content krijgt niet vanzelfsprekend het publiek dat het verdiend. Daar moet je als afzender wel wat voor doen. De online marketing van content bevindt zich op het kruispunt van verschillende disciplines, zoals SEO, SEA, social media, content marketing, online uitgeven en advertising. De volgende vragen worden in de cursus beantwoord:
– Wat is de levencyclus van online content?
– Welke rol speelt Google in het verkrijgen van meer traffic?
– Wat is de juiste aanpak bij de online marketing van content via SEO en SEA?
– Welke analyse en conversietools zijn er en hoe maak je daar optimaal gebruik van?
– Hoe zet je social media in voor het genereren van traffic?
– Hoe werkt adverteren via social media?
– Hoe haal je meer traffic uit een vaste groep fans, klanten of abonnees?
De cursussen worden georganiseerd in samenwering met conentmarketing bureau The Big Story en duren elk één dag en worden gehouden in Amsterdam, vlakbij het Westerpark. Liever in company? Geen probleem, de cursus kan op verzoek worden gehouden bij jou op de uitgeverij of redactie.
Interesse? Schrijf je in voor de nieuwe cursussen en workshops in het voorjaar van 2016
Fout: Contact formulier niet gevonden.