Vip Media lanceert veganistische glossy V’gan

V'gan magazine

Vip Media lanceerde op 12 april V’gan Magazine, een nieuwe glossy over veganistische lifestyle. Vip Media maakte deze nieuwe titel in samenwerking met het online vega lifestyle platform Living the Green Life (LTGL).

V’gan magazine is daarmee deels het personality magazine van oprichter van LTGL en foody, Sanne van Rooij. Zij schreef mee aan veel reportages in het eerste nummer. Sanne heeft met haar accounts LTGL en Beautyblends bijna 150.000 volgers op Instagram en Facebook.

Missie

V’gan wil met het magazine laten zien hoe makkelijk het is om veganistisch te eten. Het blad wil zich niet profileren als enge health freak en ook geen hardcore wereldverbeteraar die bestraffend met het vingertje wijst. Maar V’gan heeft wel een missie: “ons doel is dat alle Nederlanders en Belgen in 2020 ten minste 1 dag per week plantaardig eten! Dat is goed voor het milieu, het dierenwelzijn en je gezondheid.”

Vegatarische magazines

Andere vega titels

V’gan is niet het eerste veganistische magazine in Nederland. In 2012 lanceerde Sanoma de glossy Vega, die na een jaar alweer werd gestaakt. En in november 2017 verscheen het eerste nummer van Vega Friendly, dat vooral inspiratie biedt over kookboeken. Ook hebben de Nederlandse Vereniging voor Veganisme en de Vegateriërs Bond beide een ledenblad.

0 replies on “Vip Media lanceert veganistische glossy V’gan”