Krijg meer grip op je crossmediale werkproces

Voor veel redacties klinkt het als een droomscenario: een crossmediale workflow en bijpassend crossmediaal publicatie- en distributieschema. Maar het kan wel! En je kunt het leren tijdens de training Content Playbook

Nieuwe training: Content Playbook

De nieuwe training Content Playbook komt voort uit de inhoud van het nieuwe gelijknamige boek ‘Content Playbook’. In de training komt alles aan bod wat nodig is voor een crossmediaal werkproces met verschillende aspecten van de moderne uitgeefpraktijk. Van de organisatie van een crossmediale redactie en werkflow, tot het maken van een crossmediale publicatie- en distributieschema’s en kalenders.

Inhoud van de training

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Ontwikkelingen in het medialandschap
  • Wat is de levenscyclus van online content?
  • Welke rollen kies je voor een efficiënte workflow?
  • Welke soorten content zijn er?
  • Hoe maak je content aantrekkelijk?
  • Hoe werkt content atomisatie?
  • Hoe maak je vaste productie- en distributieschema’s?
  • Overzicht van tools voor contentplanning en content kalenders
  • Inzicht in tools voor virtueel samenwerken

Voor wie is de training?

De training ‘Content Playbook’ is speciaal ontwikkeld voor print redacties die meer online willen gaan werken, online redacties die een efficientieslag willen bereiken in hun werkproces en organisaties die steeds meer content inzetten voor marketing doeleinden.

Praktische informatie

De training vindt plaats op 27 juni in Amsterdam en duurt een hele dag. Meer informatie en aanmelden kan op de trainingspagina →