Wendy van Dijk in zee met TMG

Wendy

Wendy van Dijk lanceerde in december 2014 haar eigen crossmediale platform: Wendy. Daarin startte ze haar persoonlijke zoektocht naar geluk. Wendy verscheen 5 x tussen december 2014 en december 2015 toen de toenmalige uitgever Wind Publishing de samenwerking staakte. Nu neemt TMG deze rol over vanuit de customer publishing divisie.

“Door het succes van onze zoektocht naar geluk en de zeer positieve reacties van zowel de lezers als de adverteerders hebben we besloten het initiatief op volle kracht voort te zetten en uit te breiden. Daar heb ik ontzettend veel zin in. Ik ben blij dat we nu met de kennis en ervaring van TMG nieuwe stappen kunnen zetten”, aldus Wendy van Dijk in het persbericht. Wendy, die haar mediaplatform in 2014 op eigen initiatief startte, kondigt aan in 2016 van 4 naar 6 nummers per jaar te gaan. Daarnaast verschijnen er twee extensies: een moederdag special en een ‘Wendy Gezond’ special. Ook gaat ze door met Wendy online.

Verder verdiepen

Harry de Wit, uitgeefdirecteur TMG Landelijke Media: “Wij kijken er naar uit samen met Wendy haar initiële succes verder te verdiepen. Dat doen we door onze journalistieke competenties in te zetten voor de doorontwikkeling en verbreding van de formule, maar ook door ons in te zetten voor werving van abonnees en adverteerders.” Verder zijn er bij TMG plannen om aanvullend op het bestaande platform, proposities te ontwikkelen op het gebied van bewegend beeld, radio of online thema televisie.”

Deel van het team blijft

Er was veel tumult rondom de organisatie van Wendy’s mediaplatform in 2015. Hoofdredacteur Lenny Gerdes vertrok na het eerste nummer en uitgever Femmetje de Wind zette het contract na het eerste jaar niet voort. De dagelijkse leiding van de nieuwe Wendy blijft in handen van hoofdredacteur Robert Heukels, die Gerdes opvolgde en art director Anneke Krull, die een jaar geleden het visuele concept van Wendy ontwierp. Dit team gaat samenwerken met TMG Natives, de nieuwe custom publishing afdeling van TMG onder leiding van Mirjam Brinks.

Carolien Vader van Bladendokter ontwikkelde samen met Wind Publishing in 2014 het concept en de content- en kanaalstrategie voor Wendy.