Verschillende nieuwe 50+ bladen op komst

De bekende 50+ mediamerken Plus Magazine en Zin krijgen concurrentie. Vorige week kondigde Snippet Media aan om van het succesvolle online magazine Saar een printversie te maken. Maar dat is niet de enige nieuwkomer voor een wat ouder publiek.

JEU Magazine

Op 30 december 2017 brengt De Telegraaf in samenwerking met TMG Natives een nieuwe glossy uit. JEU Magazine is het initiatief van Mirjam Brinks, creatief directeur van Natives en voormalig adjuct-hoofdredacteur van Privé. JEU Magazine is een glossy die zich richt op de zogeheten ‘prime timers’. Dat zijn volgens de uitgever ‘energieke en ondernemende 50-plussers met genoeg vrije tijd en financiële ruimte, die zoeken naar kwaliteit in reizen, uitgaan, sport, wonen, daten en meer. JEU Magazine wordt het grootste magazine voor de Nederlandse 50-plusser met een gedrukte oplage van 525.000 en een landelijk bereik van 1,67 miljoen lezers. Het magazine wordt meegestuurd met De Telegraaf.

LFTD

Ook Trusted media, het bedrijf van twee oud-prominenten van de Telegraaf, voormalige hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer, is van plan een mediamerk voor dezelfde doelgroep te lanceren. Het concept heet LFTD (lees: leeftijd) en zal in een oplage van bijna 399.572 exemplaren huis-aan-huis worden verspreid via Spotta. Volgens Jan-Kees Emmer was het plan om de eerste editie van LFTD in september te lanceren. Maar Trusted Media is nog volop aan het werven en hoopt eveneens in december naar de drukker te gaan. LFTD richt zich op ‘Nederlanders met levenservaring die genieten van het leven, volop meedoen in de samenleving, koopkrachtig zijn, optimistisch en openstaan voor informatie’.

Saar in print

De lancering van Saar Magazine staat gepland voor 14 november. De eerste printversie van Saar magazine is tot stand gekomen door de hulp van lezers. Duizenden vaste lezers van saarmagazine.nl bestelden een of meerdere nummers, waardoor Snippet Media de investering in hun eerste printtitel aandurfde. Saar – met als ondertitiel: 50+ maar nog lang niet dood – komt in een oplage van 40.000 exemplaren in de kiosk. Voor de distributie is een samenwerking aangegaan met Abonnementenland, Aldipress, Corelio en JAN magazine.