Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Training: Google, SEO en Analytics voor redacties

december 10 @ 12:30 - 17:30

data analyse redactie online en social media

Google is voor veel media verantwoordelijk voor een groot deel van de traffic online. Het is dan ook belangrijk als redactie om goed te sturen op vindbaarheid, zodat je geen lezers misloopt. Om dit goed te doen werk je met SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising). Wij leren je in één dag hoe je met je redactie alles uit Google kan halen.

De training over de Google, SEO, SEA en Analytics is speciaal ontwikkeld voor online redacties en organisaties die steeds meer content inzetten voor marketing doeleinden. De training geeft deelnemers praktische antwoorden op vraagstukken uit de dagelijkse praktijk. De training duurt van 12.30 tot 17.30 uur.

Hoe werkt Google?

We geven deelnemers inzicht in de manier waarop het algoritme van Google werkt. Zo krijg je inzicht in de manier waarop je als redactie dit algoritme door middel van de juiste content kunt beïnvloeden. Google brengt zijn zoekresultaten onder andere op basis van relevantie. In de training is er uitgebreid aandacht hoe je deze relevantie kunt onderzoeken en hoe je hier met content op in kunt spelen.

SEO

Om beter gevonden te worden in Google is het van belang om jouw website of online magazine te optimaliseren. Daarvoor is een SEO plug-in (bijvoorbeeld van Yoast) belangrijk, alsmede de mogelijkheid om meta data (context) toe te voegen aan content. Wij vertellen hoe je dat doet.

SEA

Google biedt de uitgevers de mogelijkheid om tegen betaling de juiste content bij de juiste gebruikers te krijgen. Ook kun je via Google zoekresultaten specifiek bij juiste doelgroepen krijgen, bijvoorbeeld een actie alleen voor niet-abonnees of voor mensen die eerder al eens abonnee zijn geweest. Wij leggen je uit hoe adverteren in Google werkt.

Analytics

Google Analytics is een tool om meer inzicht te krijgen in het gedrag van jouw bezoekers online. Ook leer je hoe je kunt bepalen of content succesvol is of niet. De data uit Google Analytics kun je goed gebruiken bij redactievergaderingen, om content nog beter aan te laten sluiten aan de behoefte van de doelgroep. In deze cursus leer je hoe je data analyseert, waar je naar moet kijken en hoe je Analytics kunt gebruiken om goede rapporten te maken. Ook leer je hoe data een rol kan gaan spelen in de workflow op redacties.

Inhoud van de training

De training duurt een hele middag van 12.30 tot 17.30 uur. Deze hoofdonderwerpen worden behandeld:
• Hoe werkt Google?
• Schrijven voor SEO
• SEA
• Amplified Mobile Pages (AMP)
• Structured data
• Analytics (wanneer is content succesvol?)
• Dynamic retargeting
• Data integreren in je workflow

Datum: 10 december 2018

De training wordt op 10 december 2018 gehouden in Amsterdam, Nieuwpoortkade 2A, nabij het Westerpark. Je kunt je nu opgeven door hieronder het formulier in te vullen. De prijs bedraagt €199,- exclusief BTW. Je krijgt achteraf een hand out met materiaal.

Liever incompany?

Voor de training kunnen uitgevers of redacties zich ook als geheel inschrijven. De training kan ‘in company’ worden georganiseerd op locatie of op onze trainingslocatie in Amsterdam (Westerpark). Datum is altijd in overleg, tijdsbesteding voor deze training is 5 uur en kan worden aangevuld tot een hele dag met additioneel materiaal (in overleg).
Interesse? Laat wat van je horen!

Gegevens

Datum:
december 10
Tijd:
12:30 - 17:30
Evenement Categorie:
Evenement Tags:

Organisator

Bladendokter
Telefoon:
0629556030
Website:
www.bladendokter.nl

Locatie

De Bladendokter
Nieuwpoortkade 2A
Amsterdam, 1055 RX Nederland
+ Google Maps