Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Cursus Contentkalender, crossmediale workflow en content atomisatie

28/05/2018 - 28/05/2019

Het gebruik van een contentkalender is belangrijk in een efficiënte redactionele workflow voor het online publiceren van content. Door duidelijk te scheppen in deadlines, taakverdelingen en verschillende soorten content komt er regelmaat in de publicatiestroom. En dat komt de kwaliteit van online magazines en blogs ten goede.

De 1-daagse cursus over de Contentkalender, Crossmediale Workflow en Content Atomisatie is speciaal ontwikkeld voor online redacties en organisaties die steeds meer content inzetten voor marketing doeleinden. De cursus is op 28 mei 2018 in Amsterdam en geeft deelnemers praktische antwoorden op vraagstukken uit de dagelijkse praktijk.

Hoe maak je een contentkalender?

Een contentkalender is een productie- en planningstool. Het is een overzicht waarin alle content die een redactie wil produceren, wordt ingeroosterd. Voor het plannen van artikelen in tijdschriften en kranten is een dergelijke redactionele kalender heel gebruikelijk. Ook voor online redacties wordt deze manier van plannen nu steeds vaker gebruikt. Een contentkalender is een visuele tool om het creëren van content makkelijker te maken door vooruit te denken over de content die je over een dag, week of maand wilt plaatsen. Alle soorten content, van blog artikelen tot social media updates kunnen van idee tot publicatie worden vastgelegd.

Content Atomisatie

Veel (online) redacties zitten in een vast patroon van produceren en publiceren. Maar er is meer. Via een systeem van content atomisatie worden grotere contentproducties in delen (atomen) aan de doelgroep aangeboden op verschillende momenten en via allerlei verschillende kanalen. Zo haal je als redactie het maximale uit je content.

Redactionele workflow

Bij een goede contentkalender hoort ook een heldere taakverdeling. Online redacties moeten zich met meer zaken bezighouden, dan alleen de productie en publicatie van content. Ook de promotie en de analyse ervan is belangrijk. Welke disciplines heb je nodig om stevig in te zetten in een nieuwe en social manier van communiceren en hoe organiseer je dat?

Inhoud van de cursus

De cursus duurt een hele dag en deze hoofdonderwerpen worden behandeld:

  • Ontwikkelingen en het belang van een contentstrategie
  • Wat is de levencyclus van online content?
  • Welke rollen kies je voor een efficiënte workflow?
  • Welke soorten content zijn er?
  • Hoe maak je content aantrekkelijk?
  • Hoe werkt content atomisatie
  • Hoe maak je een contentkalender?
  • Overzicht van tools voor contentplanning
  • Inzicht in tools voor virtueel samenwerken

28 Mei 2018 of Incompany

Deze training wordt gegeven op 28 mei 2018. De cursus kost €385,- (excl. BTW, maar inclusief lunch en een handout). Interesse? Geef je dan op via het formulier hieronder. Er zijn 16 plekken beschikbaar. Voor de workshop kunnen redacteuren zich nu inschrijven. De training kan ook in company worden gegeven. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het maken van een nieuwe crossmediale workflow en is er ruimte om ook in te spelen op de dagelijkse praktijk, capaciteit en behendigheid van de specifieke redactie. Trainen op een andere locatie is ook mogelijk. Bladendokter.nl beschikt over z’n eigen trainingslocatie in Amsterdam (voor als je er met de redactie even helemaal ‘uit’ wilt zijn). Datum is altijd in overleg, tijdsbesteding voor deze training is een hele dag. Interesse? Laat wat van je horen!

Gegevens

Begin:
mei 28
Einde:
28/05/2019
Evenement Categorie:

Locatie

De Bladendokter
Nieuwpoortkade 2A
Amsterdam, 1055 RX Nederland

Organisator

Bladendokter
Telefoon:
0629556030
Website:
www.bladendokter.nl