TMG neemt online uitgever Wayne Parker Kent over

TMG neemt WayneParkerKent over

Online uitgever Wayne Parker Kent is voortaan in handen van Telegraaf Media Groep en wordt voor 100% eigendom van het Mediahuis. Daarnaast wordt CEO Slaven Mandic ook directeur advertising TMG. 

Strategische samenwerking

In mei 2017 gingen de mediabedrijven al een strategische samenwerking aan, toen ging het nog om een minderheidsbelang. Kennelijk is het zo goed bevallen, dat beide bedrijven een principeakkoord hebben over 100% van de aandelen.

Creatievere en innovatieve aanpak

CEO TMG, Marc Vangeel geeft aan dat innovatie en samenwerking in dit snel veranderende medialandschap cruciaal is: ”De afgelopen periode heeft TMG onder de leiding van Harm van Veldhuizen hard ingezet op het centraal stellen van onze B2B-klant en het herstellen van het vertrouwen vanuit de markt. Dit heeft geleid tot een sterke verbetering van de resultaten. We zetten nu een volgende stap om een nóg creatievere en meer innovatieve aanpak mogelijk te maken en zo onze relevantie in de advertentiemarkt te vergroten. Het is tijd voor verdere groei.”  

TMG krijgt nieuwe organisatie

Harm van Veldhuizen zal Slaven Mandic bijstaan in de transitieperiode en TMG aan het eind van het jaar verlaten. Vanaf begin 2019 zullen de bedrijven samen werken aan innovatieve en creatieve totaaloplossingen voor de Nederlandse advertentiemarkt. Slaven Mandic zal CEO WPK Nederland blijven en deze functie combineren met de functie van Directeur Advertising TMG. Hij zal leiding geven aan de nieuwe organisatie die vanaf begin 2019 verder vorm zal krijgen.

Creatieve contentoplossingen

WPK zal ook fungeren als dedicated content marketing cel en creatieve contentoplossingen ontwikkelen in samenwerking met alle Mediahuis-titels in de Nederlandse markt, zoals NRC Handelsblad en de Telegraaf. 

Slaven Mandic, CEO WPK Nederland: ”De behoeften van adverteerders verschuiven steeds meer van pure advertentieruimte naar totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Alles moet in het teken staan van de bedrijfsdoelen van de adverteerder. Onze missie is dan ook simpel: elke klant succesvol.”

Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent is de online uitgever achter Froot.nl, Culy.nl en NSMBL.nl, maar ook van de digitale extensies van HP/de tijd en FHM. Ze bedienen een aantal verschillende doelgroepen zoals bijvoorbeeld early adopters, jonge ouders en mannen. Met hun titels worden maandelijks 9 miljoen mensen bereikt.

Bron: tmg.nl