Podcast: Een gesprek met Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst

Luc van Os heeft het in een klap twee keer drukker. Door de overname van de G+J titels en de sportbladen van WPG is zijn uitgeverij, Hearst Netherlands, in een klap een van de grootste in Nederland. Hij vertelt in deze podcast in een gesprek met Carolien Vader van Bladendokter.nl over de overname, een saillant detail: het had net zo goed andersom kunnen gaan. Ook vertelt hij over de reorganisatie en de noodzaak om de, meer op print georiënteerde redacties van G+J en WPG, snel mee te krijgen in de crossmediale en ‘lean & mean’ werkwijze van Hearst. Last but not least geeft hij antwoord op de vraag, die vele zich zullen stellen: Vogue en Harper’s Bazaar onder een dak, hoe gaat dat verlopen!

De Podcast: ‘Komt een blad bij de Dokter’ van Bladendokter.nl gaat over uitgeven in dit dynamische landschap. Beluister meer afleveringen.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Spotify

 

#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.