Podcast: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.

Podcast over LINDA.

Het succes van LINDA. lijkt maar moeilijk te evenaren. Vanuit de redactie in Naarden-Vesting volgt het ene succes op het ander. Van het grootste maandblad, een van de grootste nieuwssites, de eerste video-app en Mediamerk van het Jaar 2016 wil je natuurlijk alles weten. En gelukkig was Leanne Hermans, manager digitaal en manager van LINDA.het bureau bereid om antwoord te geven.

In een openhartig vraaggesprek vertelt Hermans over de manier waarop LINDA. als mediamerk de afgelopen jaren is gegroeid. LINDA.nieuws startte drie jaar geleden en heeft inmiddels een bereik van ongeveer 3 miljoen unieke bezoekers per maand. Over het ontstaan van de nieuwssite vertelt Hermans dat er een grote behoefte bestond bij de redactie om online nieuws op een nieuwe, snelle en vrouwelijke manier te bundelen. En dat sloeg aan bij een grote doelgroep van lezers en niet-lezers van LINDA. Ruim een jaar geleden kwam daar de succesvolle video-app LINDA.tv bij, die inmiddels 262.000 keer is gedownload.

Pas op de plaats

Het telkens maar vernieuwen en verbeteren kent ook z’n keerzijde. De redactie van LINDA. kondigde deze week aan een pas op de plaats te maken en een jaar lang geen nieuwe initiatieven uit te voeren. Dezelfde week dat hoofdredacteuren Linda de Mol en Jildou van der Bijl hun eigen vliegtuig doopten, de tweede editie van het LINDA.festival aankondigden, een nieuwe campagne LINDA.lijnt en het 150ste nummer feestelijk lanceren. Never a dull moment, dus.

Geld verdienen met content

Naast manager digitaal is Leanne Hermans ook manager van LINDA.het bureau, waar creatieve samenwerkingen met adverteerders worden ontwikkeld. Bij dit bureau werkt sales nauw samen met redactie om voor adverteerders custom made native advertising en branded content te maken. Steeds vaker vragen adverteerders naar de creatieve blik van de redactie en de impact die LINDA. heeft op een hele grote groep vrouwen in Nederland. Hoe LINDA. dit aanpakt, beluister je in deze podcast.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Spotify

 

#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.