Podcast: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling

Inez van Oord stond aan de wieg van Happinez. Het blad dat ook deels haar naam draagt. In deze podcast vertelt ze, in een gesprek met Carolien Vader van Bladendokter, over het idee voor Happinez.

Ontstaan uit een persoonlijke crisis en gedreven door een wijze levensles, die ze eerder kreeg bij de oprichting van Seasons. Inez van Oord vertelt ook over de kracht van conceptontwikkeling bij magazines en het aanvoelen van de tijdsgeest. Een inspirerende editie van ‘Komt een blad bij de Dokter’ zeker voor iedereen die ooit een blad wil beginnen of een bestaand magazine wil herpositioneren.

Dit is het tweede deel uit de serie over Happinez. Beluister ook het eerste deel waarin hoofdredacteuren Eveline Helmink en Marije de Jong praten over de evolutie van het merk, de extensies en internationale licenties.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Spotify

 

#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.