Podcast: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue

Hoofdredacteur Karin Swerink van Vogue vertelt in deze podcast hoe het is om een blad te maken in licentie. Ze heeft enkele oprechte anekdotes over het werk achter de schermen bij Vogue, op het internationale hoofdkantoor, in relatie tot zusteruitgaven en het werken met modellen en celebrities. Want daar komt meer bij kijken dan je denkt!

Hard werken, dromen en ambitie. Dat zijn volgens Karin Swerink het ingrediënten van het succes in haar loopbaan. Ze begon als modestylist bij Yes, werkte bij Libelle en Glamour en werd 5 jaar geleden hoofdredacteur van Vogue, bij de introductie van de internationale glossy in Nederland.

Heeft Vogue nog plannen? Jazeker. Na de lancering van Vogue maandblad, volgde Vogue Living en Vogue man. En de plannen voor nieuwe lanceringen zijn in de maak.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Stitcher

 

#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait
#2: Geld verdienen met content
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle