Podcast: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle

In deze podcast spraken we met Franska Stuy, de ongekroonde bladenkoningin van Nederland. Ze stond 17 jaar aan het roer van Libelle en werkte eerder voor bladen als Ariadne en TIP Culinair. Toch koos ze eind vorig jaar voor de lancering van een nieuw digitaal contentplatform, haar eigen online magazine Franska.nl.
Achter Franska.nl zit geen ingewikkelde digitale strategie. Na haar vertrek bij Libelle bleef ze veel contact houden met oud-lezeressen en ze wilde hen blijven trakteren op tips, recepten en artikelen. De keuze voor een online platform was een logische, vond ze. Heel ‘lean and mean’ is ze gestart. “Gewoon een kwestie van doen, dat past bij me”, aldus Franska Stuy in deze podcast.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Stitcher

 

#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait
#2: Geld verdienen met content
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst