Podcast: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez

Happinez werd 15 jaar geleden gelanceerd. Een special interest blad voor een brede doelgroep. Heel breed, want Happinez is een van de grootste bladen van Nederland. In deze aflevering van de podcast ‘Komt een Blad bij de Dokter’ vertellen hoofdredacteuren Marije de Jong en Eveline Helmink over de groei van het merk, zowel in extensies als buiten de grens. Want Happinez is zoveel meer dan een magazine. Een succesvolle winkel, e-learning, festivals, boeken, specials, internationale licenties. Tot begin deze zomer vormden Marije de Jong en Eveline Helmink het hoofdredactionele team van Happinez. Samen bespreken ze het succes van de titel.

Dit is het eerste deel van een serie over Happinez. In het tweede deel vertelt oprichter Inez van Oord over de totstandkoming van het merk en de eerste jaren: van het eerste idee tot de eerste 200.000 lezers. Deel twee van de podcast over Happinez publiceren we donderdag de 22ste.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Spotify

 

#23: Een gesprek met Inez van Oord over de kracht van conceptontwikkeling.
#22: Eveline Helmink en Marije de Jong over 15 jaar Happinez.
#21: Flow bestaat 10 jaar, Astrid van der Hulst over de tijdgeest en experimenteren in print.
#20: Een gesprek met Jildou van der Bijl over 15 jaar LINDA.
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst.
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money.
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt.
#2: Geld verdienen met content.
#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait.