Podcast: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media

Barbara van Erp is oprichter en managing partner van Snippet Media en geeft leiding aan succesvolle online magazines zoals me-to-we.nl, Saar-magazine, Mynd.nl en ’t Is hier geen hotel.

De weg naar online succes, het najagen van viral content en het bouwen van communities is haar niet aan komen waaien. Het is een harde – maar interessante – leerschool geweest voor Van Erp, die haar werkervaring vooral opdeed in de offline mediawereld. Ze was redactie manager Human Interest bij Libelle en werkte als journalist voor Vrij Nederland, LINDA, het Parool en Volkskrant Magazine.

In deze podcast praten Barbara van Erp en Carolien Vader over het veranderende medialandschap, de snelle opkomst van online magazines en de soms laakbare kwaliteit ervan. Van Erp deelt haar visie op online publiceren: het vinden van de juiste doelgroep, de juiste behoefte, een unieke toon ten opzichte van de overvloedige concurrentie. Maar vooral: kwaliteit en de lezer altijd centraal zetten. En daarmee geeft ze de luisteraar een kijkje achter het succes van Snippet Media.

PS: de opnames van deze podcast vonden plaats voor alle ophef rondom het datalek van Facebook.

Abonneer op Apple Podcast Luister op Soundcloud Luister op Stitcher

 

#1: Zoektocht naar kwaliteit in een wereld vol clickbait
#2: Geld verdienen met content
#3: Hoe Quest vooral aandacht vermarkt
#4: Mediaprofessor Piet Bakker over waarom oplages dalen.
#5: Marjolijn Kamphuis van OKGO over succesvol online uitgeven.
#6: Leanne Hermans over de geheimen van LINDA.
#7: Lara Ankersmit over digitale innovatie bij de NOS.
#8: Leon Heuts over geld verdienen met filosofie.
#9: Gonnie Spijkstra over de impact van content.
#10: Hugo Blom over de toekomst van de VPRO Gids.
#11: Jaap Biemans, aka Coverjunkie, over artdirection en mooie covers.
#12: Franska Stuy over Franska.nl en de successen van Libelle.
#13: Een gesprek met Karin Swerink van Vogue.
#14: Een gesprek met Kirsten Jassies over social media en bladen.
#15: Een gesprek met Esther Goedegebuure over JAN Magazine.
#16: Een gesprek met Dennis van Luling over de crossmediale strategie van VI
#17: Een gesprek met Barbara van Erp over online uitgeven met Snippet Media
#18: Jan Willem Sander over geld verdienen met Follow the Money
#19: Luc Van Os over de overname van G+J door Hearst