Pijper media neemt Elegance over

Pijper Media neemt Elegance over van Pelican Media. Elegance is de oudste vrouwenglossy van Nederland (1937) en gaat deel uitmaken van het cluster vrouwenglossy’s van Pijper Media, dat bestaat uit de titels Marie Claire, Grazia, Beau Monde en Happy in Shape.

Anton Pijper, CEO Pijper Media over de acquisitie: ‘Met de overname van het prachtige merk Elegance zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy-markt nog sterker wordt. We kijken uit naar de komst van het team en zien deze toevoeging als een duidelijke aanvulling binnen ons glossy-segment.’ De redactie van Elegance gaat mee en hoofdredacteur Coen Wulms zal deze functie blijven uitoefenen.

Eerder nam Pijper bladen over van Sanoma Nederland. Naast vrouwentitels als Marie Claire, Grazia, Beau Monde en Happy in Shape, ook mannenbladen als Playboy, Nieuwe Revu en Panorama. Pelican Media laat Elegance volgens een quote van uitgever Frank Kloppert: ‘Met een goed gevoel, maar ook met weemoed gaan.’ Elegance was voor Pelican een zeer gewaardeerde titel, maar sloot niet helemaal aan bij de andere tijdschriften in het portfolio. Pelican geeft bladen uit als Carros, Wine Life en Residence. Elegance had in de hoogtijdagen in de jaren 90 een verkochte oplage van ongeveer 55.000. Hoeveel bladen er nu verkocht worden is niet bekend, Elegance is niet aangesloten bij het NOM.

Elegance covers

0 replies on “Pijper media neemt Elegance over”