Ook een eigen magazine voor Marianne Timmer

Marianne Timmer Vrienden

De lijst met BN’ers die een eigen magazine beginnen is vandaag weer een stukje langer geworden. Marianne Timmer lanceerde gister haar magazine, getiteld Vrienden.

Vrienden is het initiatief van Oud-schaatser Marianne en haar man, oud-Feijenoord keeper Henk Timmer. Het tijdschrift wordt uitgegeven in partnerschap met Audax Publishing. Het wordt een magazine met een hele brede formule over gezondheid, sport, kunst en cultuur, eten en drinken, lifestyle en dieren. Het blad is gemaakt voor zowel mannen als vrouwen.

Volgens Robert de Vries van ‘Vriend van Vrienden’ is het idee voor Vrienden ontstaan aan de keukentafel bij Marianne en Henk Timmer thuis. “Marianne bepaalt voor een groot deel ook zelf de inhoud”, zegt De Vries. In tegenstelling tot Wendy van Dijk, Linda de Mol en Chantal Janzen, die het maken van een magazine combineren met een carrière voor televisie is het tijdschrift voor Marianne Timmer ‘een nieuwe uitdaging in haar leven’, aldus De Vries, die de marketing en sales van Vrienden voor z’n rekening neemt. Marianne en Henk Timmer hadden eerder al een belastingadviesbureau, een kledingzaak en een restaurant.

Vrienden wordt in een oplage van 130.000 exemplaren gelanceerd. Bij het magazine is een aantal adverteerders betrokken, zoals de Vrienden Loterij, waardoor het voor Audax mogelijk is om de eerste nummers van het magazine al kostendekkend te krijgen. Een deel van de oplage wordt ook gedistribueerd in zogenaamde ‘actie mechanismes’ via commerciële partners. Zo krijgen sommige prijswinnaars van de Vriendenloterij het magazine als prijs. Dit is voor Audax een reden geweest om vooral in te zetten op print. In de komende maanden wordt het merk Vrienden crossmediaal uitgebreid.

In elk nummer van Vrienden interviewt Marianne Timmer een BN’er. Het magazine heeft een aantal vaste columnisten, zoals Guus Hiddink, Marco Borsato, Peter Heerschop, Bas Verdonk en Piet Hellemans. In het persbericht: ‘VRIENDEN geeft je een gevoel van saamhorigheid, van vrienden onder elkaar, waarbij je direct wordt betrokken en positief geraakt door de verhalen.’