One to watch: Girls’ Night In verovert de wereld van de introvert

alisha ramos - girls night in nieuwsbrief

Lijstjes met de leukste hotspots of recepten voor grootse feesten: het is niet echt aan een introvert besteed. Toch zijn dit soort lijstjes, recepten en tips onderdeel van de contentstrategie van bijna elk magazine. Gelukkig zijn er ook mediamerken die de belevingswereld van de introvert wel begrijpen, zoals Girls’ Night In die met hun nieuwsbrief en meetings de wereld van de introvert veroveren. 

Een brief van een vriendin

Alisha Ramos, zelf een introvert, startte in januari 2017 het online platform Girls’ Night In: een soort self-care-journal in de vorm van een wekelijkse nieuwsbrief. Toen Alisha het idee had vormgegeven, startte ze met een Instagramaccount als teaser waardoor ze gelijkertijd kon kijken hoe het idee opgepakt zou worden. ‘’Een nieuwsbrief was het makkelijkste om op te zetten – in vergelijking met bijvoorbeeld een website. Een nieuwsbrief voelde ook intiemer en natuurlijker. Ik wilde het laten lijken alsof ik schreef naar mijn vrienden – wat in het begin ook zo was’’ aldus de oprichter van Girls’ Night In.

Schrijf je in voor de Girls Night In nieuwsbrief

100.000 nieuwsbriefabonnees

Al snel begonnen abonnees de nieuwsbrief te verspreiden naar hun vrienden. Dit leidde tot 100.000 abonnees. Inmiddels is het niet meer alleen Alisha Ramos, die er zelf nu fulltime aan werkt, maar ook een team van gelijkgestemden. Er is inmiddels ook een website waar content bijna dagelijks verschijnt, een Facebookaccount en er worden verschillende meetings georganiseerd.

Kleine boekclubmeetings

Een mooi onderdeel van Girls’ Night In is de boekclub. Elke maand wordt er nieuw boek gekozen. Met de hashtag #GNIreads kunnen lezers elkaar digitaal opzoeken. Daarnaast worden er boekclubmeetings georganiseerd die kleinschalig worden ingericht qua aantal deelnemers en gekozen locaties zodat een introverte bezoeker zich daar ook op haar gemak voelt.

De community echt begrijpen

De kracht van Girls’ Night In en waarschijnlijk ook de reden van de snelle groei zit waarschijnlijk in het precies begrijpen en behandelen van de thema’s die een introvert bezig houden. Er wordt ook echt gebruik gemaakt van de community voor input en inspiratie voor de wekelijkse nieuwsbrief. Er wordt bovendien echt geluisterd naar de doelgroep. Daarnaast is de Girls’ Night In Club heel toegankelijk: hoewel er wel aandacht wordt besteed aan het belang van stemmen, wordt er verder weinig tot niet over politiek gesproken. Belangrijke thema’s zijn vooral self-care en fijne beautyproducten, onderwerpen die vooral inspelen op de tijd die vrouwen alleen besteden. Maar ook tips en adviezen voor vermaak tijdens een avond thuis met Netflix of een goed boek.

Native advertising

Dankzij de mooie groei wordt er ook geld verdiend met Girls’ Night In door middel van sponsorships en affiliatemarketing. Wel worden er heel veel aanbiedingen afgeslagen, vertelt Ramos, authenticiteit staat hoog in het vaandel. Daardoor is Girls’ Night In ook een mooi voorbeeld van de manier waarop mediamerken native advertising succesvol aanpakken.

Nog meer lezen over Girls’ Night In? Lees de artikelen op medium.com →

In het kader ‘one to watch’, houden we nieuwe (internationale) lanceringen in de gaten. Heb je een tip? Laat het weten!

0 replies on “One to watch: Girls’ Night In verovert de wereld van de introvert”