Nieuwe editie masterclass voor hoofdredacteuren 2018

masterclass hoofdredacteuren crossmediaal uitgeven

Hoofdredacteuren en chefs-redactie kunnen weer in de schoolbanken na de zomervakantie, want eind september start een nieuwe masterclass voor hoofdredacteuren bij Bladendokter. Alweer de zevende editie!

Medialandschap in beweging

De afgelopen jaren zijn er grote veranderingen geweest in het medialandschap en nog steeds is het continue in beweging. Mediamerken die daarop inspelen profiteren van alle voordelen die het medialandschap nu biedt. Maar inspelen kan best lastig zijn, want de ontwikkelingen gaan zo snel en lang niet alles is relevant. Dan kan het erg goed werken om figuurlijk even terug de schoolbanken in te gaan en te leren wat nu wel en niet interessant is voor mediamerken en waar je de prioriteiten legt.

Masterclass voor crossmediaal uitgeven

De masterclass is bedoeld voor redactioneel leidinggevenden die zijn gestart met werken in het pre-internet tijdperk. We gaan het niet over print hebben, maar juist over alle andere aspecten van crossmediaal uitgeven, buiten papier om. In acht weken tijd krijgen deelnemers alle informatie rondom online uitgeven en crossmediaal werken, met nadruk op online en social media. Uiteindelijk kunnen zij meepraten over alle aspecten van online uitgeven en beter crossmediale strategische beslissingen nemen. De masterclass is als het ware een bootcamp waarin je in 8 weken leert om echte regie te krijgen over alle kanalen.

Onderwerpen van de masterclass

De masterclass start op 26 september en duurt acht weken. Er zijn acht onderwerpen die aan bod komen. Elke week ligt de focus op een ander onderwerp en er is ruimte voor diepgang en voor vragen en discussie. De onderwerpen zijn:

  • Verandering medialandschap
  • Crossmediale redactionele workflow
  • Social media (nadruk Facebook)
  • Video en visuele media (nadruk Instagram)
  • SEO, Google en analytics
  • Crossmediale contentstrategie en kanaalstrategie
  • Verdienmodellen
  • Alternatieve kanalen

Meer informatie

Inschrijven kan via de pagina van de masterclass, of via de banner hieronder. Begin 2019 start editie 8. Op woensdag 30 januari start de nieuwe cyclus van 8 weken.

Foto door Daria Shevtsova via Unsplash

Bladendokter masterclass crossmediale strategie blok

0 replies on “Nieuwe editie masterclass voor hoofdredacteuren 2018”