LINDA. stopt met mode en wonen, maar komt in 2019 met LINDA.degids

LINDA. stopt met mode en wonen, maar komt met LINDA.degids

In 2019 zijn er veel veranderingen voor LINDA. Er komt een frequentieverlaging, in plaats van 13 keer per jaar gaat LINDA. weer eens per maand verschijnen. Daarnaast stopt de redactie met de specials LINDA.mode en LINDA.wonen. Er is een nieuwe special in de maak: de redactie gaat de LINDA.degids uitgeven. En er komt ook een vakantieLINDA. in 2019. 

Tijd voor iets nieuws

Al een tijdje wordt twee keer per jaar de LINDA.mode en een keer per jaar de LINDA.wonen uitgegeven. Het zijn succesvolle specials. De redactie zag dat de woonmarkt weer wat aantrekt, waardoor er gesproken werd over misschien wel jaarlijks een tweede LINDA.wonen. Tegelijkertijd kriebelde het ook om iets nieuws te doen, vertelt algemeen hoofdredacteur Jildou van der Bijl. Het leek ook een goed idee om alles helemaal om te gooien en de redactie weer op scherp te zetten. De redactie zag een behoefte aan rust, tijdloosheid en wellicht een dikker product. En zo ontstond het idee voor LINDA.degids (nu nog een werktitel).

LINDA.degids

LINDA.degids wordt een meer tijdloze gids met mode, wonen, beauty en reizen. “Het wordt een naslagwerk vol inspiratie, mooie fotografie en veel tips”, aldus Jildou. De leukste adresjes, de mooiste producten en wat er gebeurt op het gebied van mode en wonen. Een gids met alles wat de redactie van LINDA. leuk vindt, iets om te bewaren. De redactie zit nu nog volop in de conceptfase met allerlei ideeën voor rubrieken en beeld. LINDA.degids gaat er in elk geval anders uitzien dan de huidige magazines en specials.

Dikke gids

De verkoopcijfers van de specials waren niet van invloed op deze beslissing, laat Van der Bijl weten. Want volgens haar zijn de resultaten goed en oplages groter dan de meeste bladen. LINDA.meiden bijvoorbeeld is het sinds de frequentieverhoging van vier naar zes keer per jaar alleen maar beter gaan doen. De beëindiging van de mode- en wonenspecial betekent ook zeker niet minder werk, want de LINDA.degids zal een stuk dikker worden en een groter gebied gaan bestrijken, wat ook interessant is voor de B2B-markt.

Iebele van der Meulen

In het voorjaar van 2019 zal de laatste editie van LINDA.mode verschijnen. Daarna is het de beurt van LINDA.degids, waarvan de eerste editie in het najaar van 2019 gaat verschijnen. In 2020 zal LINDA.degids twee maal per jaar verschijnen. Onlangs kondigde de hoofdredacteur van de LINDA. specials, Iebele van der Meulen, z’n vertrek aan als Chef beeld bij de uitgever Mood for Magazines. Hij blijft aan als (freelance) hoofdredacteur en zal ook LINDA.degids gaan leiden. De specials LINDA.Meiden, LINDA.Man en L’Homo blijven overigens ook in 2019 verschijnen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

BREAKING: Vandaag is het iets meer dan 14 jaar geleden dat ik bij LINDA begon als beeldbepaler. Geweldig werk waar ik nu op vaste basis mee stop. Ik heb waanzinnig genoten, het was een eer om zo een wezenlijk onderdeel te zijn van een van de leukste, mooiste, liefste en krachtigste mediamerken van Nederland. Het is echter tijd voor nieuwe impulsen – voor mezelf en voor het merk LINDA. Máár ik ga niet helemaal weg! Ik blijf met veel passie hoofdredacteur van L’HOMO, LINDA.MODE, LINDA.WONEN en LINDA.MAN. En ik blijf samen met Linda de Mol de covers maken. Ik doe dit om twee redenen. Ten eerste wil heel graag meer ruimte om ook andere te gekke dingen te doen. En ten tweede wil ik meer tijd vrij kunnen maken om met Joop, die een progressieve spierziekte heeft, door te brengen en meer flexibiliteit om samen met hem en Rik nog heel veel leuke dingen te doen. Een mega grote verandering in mijn leven dus, maar ik verheug me enorm op deze nieuwe fase. En ik ben ontzettend blij en dankbaar dat ik onderdeel blijf van het geweldige en het, mij zo dierbare, merk LINDA..

Een bericht gedeeld door Iebele (@iebelevandermeulen) op