Dit zijn de belangrijkste mensen in de tijdschriftbranche

De Media 100

De Media 100 is uit. Een lange lijst met de meest invloedrijke mensen in de Media. Bij het onderzoek wordt ook een top 50 gemaakt voor de meest invloedrijke personen bij dagbladen, tijdschriften, radio, mediabureaus, reclamebureaus en de lijst met belangrijkste influencers in Nederland.

De Magazine top 50 bestaat uit mensen die het mediavak vooruit helpen en innovatie stimuleren. Het zijn mensen die zichtbaar zijn, hun mening geven en bijdragen aan het debat over de ontwikkeling van media. Dit is de top 25:

1. Jildou van der Bijl
2. Linda de Mol
3. Hilmar Mulder
4. Chantal Janzen en Cécile Narinx
5. Luc van Os
6. Susan Duinhoven
7. Anna Nooshin
8. Anneliese Bergman
9. Barbara Barend
10. Karin Swerink
11. Sander Schimmelpenninck
12. Corine d’Haans
13. Anne Marije de Vries
14. Carolien Vader
15. Leontine van den Bos
16. Wendy van Dijk
17. Robert van den Ham
18. Marscha Krouwel
19. Marieke ’t Hart
20. May-Britt Mobach
21. Arno Kantelberg
22. Slaven Mandic
23. Sanne Groot Koerkamp
24. Caren Wassink
25. Joyce Nieuwenhuijs

Klik hier voor de gehele lijst

DeMedia100 wordt vastgesteld op basis van een onderzoek dat wordt uitgevoerd door onderzoekbureau MediaTest. Voor het onderzoek zijn dit jaar veertigduizend professionals uit media en marketingcommunicatie uitgenodigd. Twaalfhonderd van hen hebben aan het onderzoek meegedaan. Zij hebben uit de lijst met driehonderd genomineerden tien mensen gekozen die zij het meest invloedrijk achten.

De Media 100 is een initiatief van het Nederlands MediaNetwerk & Peter Wybenga. De organisatie publiceert dit jaar voor de tweede keer het DeMedia100 Magazine. Dit magazine bevat alle lijsten. Dus naast De Media 100, ook de De Tijdschriften 50, De Radio 50, De Dagbladen 50, De Mediabureau 50, de Reclamebureau 50 en De Influencer 50. Bij elkaar een indrukwekkend smoelenboek van de Nederlandse media. Hebben? Je kan het magazine bestellen door een email te sturen naar marianna@nederlandsmedianetwerk.nl